Jóga visszerek és gerincferdülés, Jóga visszerek és gerincferdülés

Skoliózis, azaz gerincferdülés

Gerincproblémák és a jóga Szerző: Feövenyessy Krisztina mozgásterapeuta, okl.

mit nem szabad tenni a visszérrel

A válaszom egyértelmű igen, de nem mindegy, milyen jógaórán veszünk részt, milyen képzettségű oktató vezeti az órát, és mi magunk tudjuk-e, milyen gyakorlatot szabad végeznünk, és melyiket ellenjavallott!

A jóga az egyik leghatékonyabb mozgás- és filozófiai rendszer.

visszérrel rendelkező szilva

Alapelve, hogy az ember természetes állapota az egészség, a harmónia és a teljesség, s a gyakorlások során e természetes állapothoz vezet vissza bennünket. A modern, városi ember számára talán semmi sem oly fontos, mint a civilizációs ártalmak kezelése, azaz a stresszoldás, a belső béke, a testi-lelki egészség és harmónia megteremtése.

Bikram jóga Szentmihály - Egy magasabb egyensúly Bejegyzés navigáció Jóga visszerek és gerincferdülés. Mi is az a gerincferdülés? Jógával korrigálható a gerincferdülés Kitartó gyakorlással enyhítheted a görbe hát fájdalmát, amelyet akár hűséges tanítóddá aranyér és visszér változtathatsz.

A jóga mindezt egyszerre nyújtja számunkra, ám gyakorlása számtalan veszélyforrást is rejt. A jóga ászanák a földön, egyenes gerinccel ülő indiai jógik számára évszázadok tapasztalatai alapján kialakított ideális, tökéletes erősítő és nyújtó gyakorlatok.

asparkam visszér vélemények

A mai nyugati ember azonban egészen más életmódot folytat. Bár a jógikhoz hasonlóan szinte egész nap ülünk mi is, velük ellentétben nem a földön, egyenes háttal, hanem széken, vagy az autó kormánya mögött görnyedünk.

Dr. Holnapy Gergely - Hanyagtartás, gerincferdülés az alsó végtag nagy vénájának visszér

Míg a jógik szinte álló nap békességben meditáltak, mi gyakorlatilag 24 órán keresztül rohanunk, idegeskedünk, stresszelünk.

Mindebből következik, hogy azok a testgyakorlatok, amelyek az indiai jógik számára tökéletesek, a mi számunkra nem feltétlenül felelnek meg, sőt, gyakran ártalmasak is lehetnek.

vannak-e belső visszér tünetek

Ez már önmagában problémák tucatjához vezet, hisz a feszes izmok egy idő után megmerevednek, fájdalmassá válnak. Az adott terület anyagcseréje romlik, felhalmozódnak a távozni képtelen salakanyagok, nyomásérzékennyé válik az érintett testrész. Az ülő életmód még tovább rontja a helyzetet.

Zátrok Zsolt 0 A gerincferdülés, azaz orvosi nevén a skoliózis a gerinc oldalirányú elgörbülését jelenti. Leggyakrabban a test hirtelen növekedésekor, azaz leginkább pubertás előtt következik be. A törzs hátulról nézve nem szimmetrikus, a gerinc nem a középvonalban helyezkedik el. Nézzük át, miről lehet felismerni és miért érdemes tenni ellene.

A mozgásszegény életmód következtében az ágyéki és nyaki gerincszakasz lassan de biztosan deformálódik. A számítógép előtt ülve a gerincoszlop élettani homorulata eltűnik, meggörbül, domborodik a hátunk, fejünket pedig előretoljuk. A hibás tartás többszörös terhet ró az amúgy is komoly munkát végző ágyéki illetve nyaki szakaszokra. A tartósan helytelen testtartás a rendszeres fájdalom mellett sérvhez, becsípődésekhez, meszesedéshez, ízületi kopásokhoz vezet.

Edzésterv otthonra ülőmunkát végzőknek Azok, akik egész nap folyamatosan ülnek a munkájuk miatt, jelentős terhelésnek teszik ki a hátizmaikat, nyakcsigolyáikat, valamint egész gerincoszlopukat.

Mai életmódunk nem kedvez gerincoszlopunknak

Edzésterv otthonra ülőmunkát végzőknek Miután a mozgásszervi betegségek elsősorban a helytelen testtartás és a jóga visszerek és gerincferdülés életmód miatt alakulnak ki, kezelésük egyetlen igazán hatékony módja a helyes testtartás elsajátítása, illetve az állapotnak megfelelően összeállított mozgásterápia. Már meglévő, de éppen nem akut mozgásszervi betegségekkel azonban érdemes a gerincjógát, legfőképp a gerincjóga-terápiás órákat választani a számtalan különféle jógairányzat közül.

szoros kötözés a visszerek esetén

Ez utóbbi speciális módszer, amely biztonságos, rendkívül pontos, az anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal illetve légző- és relaxációs gyakorlatokkal szolgálja az egészség megőrzését, s az órákat képzett mozgásterapeuta vezeti. Amennyiben viszont mozgásszervi problémánk akut, azaz fájdalmas, aktív szakaszban van, feltétlenül forduljunk képzett mozgásterapeutához, gyógytornászhoz!

🧙‍♀️ Nyújtás és erősítés banyapúp ellen -- 20 Perces stretching ülőmunkát végzőknek

Az egészséges emberek számára összeállított csoportos gyakorlatsorok még a gerincjóga is ugyanis többet árthatnak a betegnek, mint amennyit használnak. Ilyen esetekben személyre szabott, egyéni mozgásterápiára van szükség. Jógázni tehát nem csupán a jó közérzet kialakítása érdekében, de a betegségek megelőzése, sőt, kezelése céljából is kifejezetten ajánlott, ésszel, megfontoltan, körültekintően választva irányzatot, iskolát jóga visszerek és gerincferdülés oktatót!

izomgyengeség visszér

Néhány példa a veszélyes, illetve a hasznos gyakorlatokra A túl sok előrehajló gyakorlat, illetve az erőteljes csavaró gyakorlatok erőteljesen terhelik a porckorongokat, így ezeket érdemes visszaszorítani saját gyakorlásunk során. Helyettük azonban megnövelhetjük a homorító, kobra-típusú gyakorlatok számát és arányát, ezek a porckorongot is kímélik, ráadásul épp azokat az izmokat dolgoztatják, amelyek az egész napos ülés következében gyengülnek.

A gerinc-csavarások helyett a tengely irányba végzett nyújtózkodások is a visszér progresszív kezelése jó hatással vannak a csigolyákra, ízületekre, porckorongra.

Fontos információk